Razvijanje svijesti o važnosti kulturne baštine i identiteta od najranije dobi, bila je tema međužupanijskog stručnog skupa obrazovnih i muzejskih djelatnika "Vrijednost dijalekata i hrvatska kulturna baština u odgoju i obrazovanju djece rane i predškolske dobi – Programska partnerstva predškolske i osnovnoškolske ustanove i muzeji“ održanog na Starom gradu Dubovcu u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Dječjeg vrtića „Četiri rijeke“ i Muzeja grada Karlovca.
Kroz kontakt s muzejskim eksponatima, pričama i povijesnim kontekstima, djeca razvijaju senzibilitet prema kulturnom naslijeđu, potiče se njihova emocionalna povezanost s vlastitom prošlošću te razumijevanje kulturne raznolikosti, istaknuli su sudionici skupa. Dodamo li tome uključivanje obitelji i lokalne zajednice u muzejske edukativne programe doprinosimo jačanju ove svijesti te potičemo međugeneracijsko učenje. Uloga predškolskih i osnovnoškolskih ustanova i muzeja u tome je istražiti, razviti i predstaviti suradnju među njima, te djeci omogućiti kvalitetnije i bogatije iskustvo učenja kroz interakciju s kulturnim i povijesnim sadržajima, na način kako je to najbolje za njihov uzrast.
Rasprava je dodatno obogaćena primjerima dobre prakse iz različitih muzeja i odgojno-obrazovnih ustanova, a sudionici su imati priliku upoznati uspješne modele suradnje koji su već implementirani te razmotriti kako ih prilagoditi vlastitom radu. Kroz prezentacije i studije slučaja prikazane su inovativne metode rada, izazovi s kojima su se institucije susreću te ostvareni učinci na razvoj djece i kvalitetu obrazovnog procesa. Ova razmjena iskustava poslužit će kao inspiracija i poticaj za daljnju implementaciju sličnih modela u različitim sredinama.
Kako nam je bilo pogledajte u fotogaleriji Denisa Stošića.