Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje
U TIJEKU

Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje

U sklopu programa Zvjezdanog ljeta u Galeriji „Vjekoslav Karas“ smo otvorili zložbu umjetnice karlovačkih korijena – Irene Kečkeš. Izložba pod nazivom „Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje“ predstavlja istraživanje kreativnih mogućnosti grafičkih tehnika, u prvom redu tehnika visokog tiska, drvoreza i linoreza, istraživanje koje je Kečkeš ponijelo daleko od zavičaja i domovine. Preko Japana, Novog Zelanda sve do egzotičnog otoka Guama u sjevernom Tihom oceanu, odakle su doputovali izlošci za ovu izložbu, Irena Kečkeš izgrađuje svoju umjetničku poetiku predanim stvaralačkim procesom kojim ispituje i potiče autentična autorska promišljanja u okviru drvoreza, na globalnoj razini komunicira i razmjenjuje saznanja i uvide te ih prepoznaje u literaturi, filozofiji i stvaralaštvu drugih likovnih umjetnika s kojima surađuje.

Kustosica izložbe i muzejska savjetnica Muzeja grada Karlovca Antonija Škrtić o radu i umjetnici:

„Irena je dosad u Galeriji „Vjekoslav Karas“ samostalno izlagala dva puta, na ovoj izložbi se predstavlja s četiri nedavno nastala rada utemeljena na drvorezu, odnosno linorezu. Nositelj je otiska platno koje omogućuje veću spontanost i promjenjivost od papira koji se znatno češće koristi u ovoj tehnici i koji je uobičajeni nositelj otiska. Radovi Daydream: Intimate immensity (Sanjarenje: Intimna neizmjernost) (2019.) i River (Rijeka) (2021.) pred promatrača stavljaju meditativnu kvalitetu susreta s neizmjernom snagom duha, a nama Karlovčanima koji se ponosimo s četiri rijeke u doživljaju rada posebno odzvanja upravo motiv rijeke toliko blizak umjetnicima karlovačkog ishodišta. Druga dva rada, Bonding (Vezanje) (2018.) i Beads (Perle) (2021.), nastala su kao suradnički projekti Irene Kečkeš i poljske grafičarke Katarzyne Zimne u okviru kolektiva Femigraphic.“

Umjetničko i istraživačko polje interesa Irene Kečkeš obuhvaća suvremenu grafiku, proširene oblike grafike, instalacije, suradnje, drvorez, linorez, eko grafiku i eko budizam, a izloženi radovi kolektiva Femigraphic otvaraju pitanja ženske suradnje, međusobnog prepoznavanja, povezivanja i jačanja umjetnica i žena uopće. Dio izložbe su i dva kratka videa: insert iz videa Irena Keckes & Nim Flora Chan: Dialogues & Evocations, 2015., autor: Bobby Hung prikazuje radni proces Irene Kečkeš u ateljeu u Novom Zelandu; a video Beads (Perle) u Isla Center for the Arts, University of Guam, 2021. autor: Raymond Anderson prikazuje izložbeni postav spomenutog rada.

Dr. sc. Irena Kečkeš, umjetnica i izvanredna profesorica umjetnosti na Sveučilištu u Guamu o svom je radu rekla:

„Kao grafičari i umjetnici, svi pristupamo temama i razvijamo vlastite koncepte iz različitih perspektiva i iz jedinstvenih iskustava koja smo stekli kao umjetnici. U središtu mojeg umjetničkog istraživanja nalaze se grafički mediji, posebice drvorez; to je jedan od najstarijih tradicionalnih oblika grafičkih tehnika. Bez obzira na to, drvorez ostaje neograničeno prisutan kao široko korišteni suvremeni umjetnički oblik. Grafičke tehnike jasno pokazuju da je uporaba tradicionalnih rješenja ili metoda za tematiziranje suvremenih problema i modernog vremena beskrajna priča. Ovo izlaganje predstavlja radove koji najbolje opisuju moja prethodna i novija istraživanja pomoću grafičkih tehnika, različitih oblika instalacija, koncepata, grafičkih objekata, itd.“

Irena Kečkeš  je na nastavničkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu diplomirala grafiku 2000. Od 2002. do 2003. stipendistica je japanske vlade na Odsjeku za grafiku Nacionalnog sveučilišta lijepih umjetnosti i glazbe u Tokyu (National University of Fine Arts and Music) gdje 2005. godine magistrira s ciklusom drvoreza Time. Od 2011. usavršavala se na Sveučilištu u Aucklandu na Novom Zelandu gdje je doktorirala 2015. Od 2015. godine Irena je izvanredna profesorica umjetnosti na Koledžu liberalnih umjetnosti i društvenih znanosti na Sveučilištu u Guamu. Izlagala je na dvadesetak samostalnih izložbi i brojnim skupnim izložbama diljem svijeta te za svoj rad dobila brojna priznanja i nagrade.

Izložbu je financijski podržao Grad Karlovac, a može se razgledati do 31. kolovoza 2022.

Fotogalerija

Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 1
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 2
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 3
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 4
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 5
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 6
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 7
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 8
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 9
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 10
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 11
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 12
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 13
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 14
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 15
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 16
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 17
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 18
Irena Kečkeš: Priča bez kraja / drvorezi, linorezi, instalacije, suradnje 19