Godina XVI, broj 14, prosinac 2017.
Dragi čitatelju,
14. broj časopisa Glas progovara o muzejskoj pedagogiji. Iz vlastitog iskustva znamo da je posao muzejskog pedagoga složen zbog izazova koji se postavljaju pred njega. Njegov je zadatak objediniti rad kustosa, očekivanja posjetitelja različitih uzrasta s vlastitim idejama i željama. Iako prijeko potrebni u svim muzejima, u mnogima ne postoji radno mjesto muzejskog pedagoga već taj posao obavljaju kustosi (koji su ponekad i ravnatelji), dok u drugim slučajevima, stjecajem okolnosti, pedagozi vode odjele i zbirke te preuzimaju posao kustosa. Posao pedagoga u muzeju nije u potpunosti definiran i podložan je prilagodbama koje su također izazovi.
Rubrika IZ SVEG GLASA donosi iskustva kolega iz velikih i malih muzeja, iskusnih muzejskih djelatnika i mlađe generacije čiji je zadatak redefinirati muzejsku pedagogiju. Svaki muzejski pedagog ima svoj pogled na edukaciju koji je oblikovan njegovim obrazovanjem i interesima. Međutim, rad s posjetiteljima muzeja kroz vodstva i radionice zahtijeva jedinstven pristup po kojem se muzejski pedagozi razlikuju od kustosa i daju svim muzejima jedinstvenu i zajedničku bit – komunikaciju i prezentaciju kulturnog sadržaja na razumljiv način. Dug je put od ideje do uspješne realizacije jer nije lako u suvremenom svijetu sputanom brojnim egzistencijalnim problemima progovarati o potrebi očuvanja kulturne baštine kao najboljeg zaloga za budućnost. Izazov svih izazova i osobna satisfakcija je dobiti pljesak i obećanje za neko novo muzejsko druženje kao nesputano i iskreno odobravanje onoga što radimo.
Urednici